فرق کامپوزیت ونیر با ای پی اس

عمومی

نداشتن دندان های زیبا سبب ناراحتی افراد می شود. با این حال علم دندانپزشکی برای این مشکل راه حل دارد. درصورتی که قصد دارید لبخند زیبایی داشته باشید ونیر ها یکی از بهترین گزینه ها برای این موضوع هستند. ونیر ها به عنوان ساختار پوششی روی لایه بیرونی دندان های شما قرار می گیرند و ظاهر بهتری به آن ها می دهند. ونیر ها خود دارای انواع مختلفی می باشند. مهم ترین انواع ونیر ها انواع کامپوزیت ونیر و نیز ای بی اس می باشند. در ادامه درباره فرق کامپوزیت ونیر با ای بی اس برای شما توضیحات کاملی را ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بین کامپوزیت ونیر و ای بی اس چه تفاوت هایی وجود دارد؟

بهتر است برای شرح تفاوت های بین کامپوزیت ونیر و ای بی اس اقدام به معرفی ویژگی های هریک از این دو مورد کنیم. کامپوزیت ونیر ماهیت رزینی دارد اما کامپوزیت ای بی اس دارای سرامیک در ساختار خود می باشد. کامپوزیت ونیر برای نقص های ظاهری دندان های شما بسیار مناسب می باشد. اما برخی موارد وجود دارند که کامپوزیت ونیر نمی تواند کاربردی داشته باشد. برای نمونه اگر فاصله زیادی بین دندان ها باشد و برعکس اگر دندان های شما بیش از اندازه به هم نزدیک باشند و از طرف دیگر اگر یک یا تعداد بیشتری دندان را از دست داده باشید این روش برای شما کارامد نیست.

از نظر قیمت ای بی اس نسبت به ونیر هزینه قیمت بیشتری دارد. به علاوه اینکه از نظر رنگی نیز ای بی اس نسبت به ونیر دارای درخشندگی بیشتری می باشد. اما در عین حال ای بی اس نسبت به ونیر دربرابر رنگ پذیری مقاومت کمتری از خود نشان می دهد. ونیر نسبت به ای بی اس دارای تخلخل بیشتری می باشد و همین امر سبب می شود که دربرابر فشار های فیزیکی و آسیب های مکانیکی ضعیف تر ظاهر شود. اما این را بدانید که هم ونیر و هم ای بی اس دارای خاصیت ترمیم هستند. این مورد درصورت لب پر شدن این دو مورد بسیار مفید می باشد. به علاوه اینکه به عنوان روش های موقتی هردو آن ها قابل برداشته شدن هستند.