گرماتاب

عمومی

مزیت های سیستم گرماتاب

هیتر تابشی لوله ای دارای مزیت ها و ویژگی هایی است که باعث شده تا خریداران دستگاه های گرمایشی به سمت این محصول کشیده شوند. امروزه این هیترها جای سیستم های قدیمی را گرفته است.

از جمله ویژگی های سیستم گرماتاب راندمان بالای آن است که هنگام استفاده مشخصا به چشم کاربر می آید. از دیگر مزیت های گرماتاب می توان به مصرف پایین سوخت اشاره کرد که در کنار صرفه جویی در سوخت شاهد کاهش چشمگیز هزینه ها نیز خواهیم بود.

گرمایش یکنواخت ، گرم کردن محیط در کمتر از ۱۰ دقیقه ، عدم مزاحمت برای نیروهای کار ، عدم ایجاد صدا و ناهنجاری ، نیاز نداشتن به موتور خانه ، پرهیز از سختی های لوله کشی و… نیز از دیگر ویژگی هایی است که باعث می شود تا از این هیترها استفاده کنیم.

صرفه جویی در انرژی

در این روش با پرهیز از گرم کردن جرم هوا در مصرف انرژی صرفه جویی می گردد و با حذف سرمایه گذاری برای موتور خانه های متداول در سیستم های گرمایشی سنتی و کاهش هزینه تعمبر و نگهداری مربوطه، در هزینه ها صرفه جویی می گردد.

در سیستم های گرماتاب پانلی، یک یا چند سطح داخلی (سقف، دیوارها، کف) گرما را می تابانند و از این طریق گرماوری ناشی از تابش را در بدنه کاهش می دهند. این اصل عملی، گرماتاب را از سیستم های متداول گرمایش با بخار ، آبگرم و هوای گرم متمایز می کند؛ زیرا طبق این اصل گرما روی بدنه بر اثر جا به جایی کاهش می یابد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهنمای انتخاب لوازم منزل و آشپزخانه

گرماتاب سقفی

گرماتاب سقفی رایج ترین سیستم گرمایش تابشی موجود در بازار است که در دو نوع هیتر سرامیکی و هیتر لوله ای توسط شرکت مهرتاب با بهره‌گیری از جدیدترین قطعات و استاندارد‌های روز دنیا تولید و به بازار عرضه می شود.

بهترین و مطمئن ترین دستگاه گرمایش، سیستم گرمایشی گرماتاب است که خروجی بسیار بالای گرمایی دارند و به راحتی می توانند در کمترین زمان فضاهای بزرگ مانند فضاهای گلخانه ای، صنعتی، رستورانی ، ورزشی و فضای باز را گرم نمایند.

اگر در زمستان از گلخانه ها یا محیط های صنعتی مانند کارخانه ها بازدید کرده باشید، دستگاه هایی را دیده اید که لوله ای شکل هستند و در سقف نصب شده اند که به این دستگاه ها گرماتاب لوله ای می گویند و نوع دیگر آن که گرماتاب سرامیکی است اغلب در رستوران ها، کافی شاپ ها، پارکینگ ها، فست فودها و … جهت گرمایش در فضای باز به کار می روند.

 

طرز کار سیستم گرمایش تابشی گرماتاب

در روش گرمایش تابشی (Radiant heating) گرماتاب کمترین مقدار انرژی حرارتی به هوا (که کمترین چگالی را دارد) منتقل می شود و اجسام با چگالی بیشتر، (جرم ساختمان، ماشین آلات، خطوط مونتاژ و اشخاص) بیشترین انرژی حرارتی را دریافت می کنند.

تیرگی رنگ اجسام نیز موجب جذب انرژی بیشتر می گردد. چرخه کار بدین صورت است که ابتدا انرژی سوخت به امواج الکترومانیتیک تبدیل می شود، و این امواج پس از برخورد با سطوح مقابل به گرما تبدیل می گردند. در این روش امکان کنترل و جهت دهی به مسیر امواجی حرارتی وجود دارد. همچنین مناطقی را که نیاز به گرمایش ندارند می توان از دید امواج حرارتی خارج نمود به عبارت روشن تر، انرژی حرارتی صرف محیط های ناخواسته نخواهد شد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   سوغات خوراکی ایتالیا چیست

همچنین گردش غیر ضروری هوا به حداقل می رسد و علیرغم نصب دستگاه در بالاترین نقاط و زیر سقف (و دور از دسترس کارکنان)، حرارت در کف و نقاط نزدیک به کف به خوبی دریافت می شود.

سیستم گرمایشی گرماتاب با توجه به محل و نوع استفاده از آن دارای کاربردهای مختلفی می باشد.

  • گرمایش فضای باز و نیمه باز نظیر رستوران ها، کافه‌ها، تراس، آلاچیق و روف گاردن‌ها
  • گرمایش در محیط‌ های صنعتی و کارگاهی (با ارتفاع سقف بلند و درهای همیشه باز)
  • گرمایش گلخانه
  • گرمایش مرغداری
  • گرمایش اماکن عمومی مانند سالن‌های ورزشی، سالن‌های نمایشگاهی، اماکن مذهبی

 

برای کسب اطلاعات با کارشناسان سهند هواساز تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
۵۶۵۴۳۵۱۲ _ ۵۶۵۴۵۹۲۳ _ ۵۶۵۴۵۹۰۴(۰۲۱)
مدیریت (فاتحی): ۰۹۱۲۲۵۸۶۶۱۸