بررسی پرینتر‌های اداری و خانگی

سبک زندگی

فرقی ندارد که قصد خرید پرینتر اداری و خانگی را برای کار‌های حجیم دارید و یا به دنبال استفاده از آن برای مصارف شخصی هستید. آنچه که دارای اهمیت است بررسی انواع مختلف این محصول و ویژگی‌های آن می‌باشد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به بررسی چاپگرهای اداری و خانگی بپردازیم. اگر شما هم قصد خرید پرینتر برای خانه و یا محل کار خود را دارید این مطلب برای شماست. پس تا انتها با ما همراه باشید.

برای خانه و یا محل کار چه پرینتری مناسب است؟

چه قصد خرید پرینتر برای انجام کارهای بزرگ یک سازمان شناخته شده را داشته باشید و چه به دنبال خرید پرینتر برای مصارف شخصی باشید، فاکتور‌هایی مانند سرعت چاپ، کیفیت چاپ، هزینه چاپ و… را باید درنظر داشته باشید. به علاوه اینکه وزن محصول و البته قابلیت‌های اتصال هم باید مورد بررسی قرار گیرند. به علاوه اینکه باید به نیاز‌های خود هم توجه داشته باشید. آیا قصد دارید سند‌های مالی و اداری را چاپ کنید و به دنبال چاپ عکس‌های خود بانهایت کیفیت و وضوح هستید.

اگر قصد دارید پرینتر را برای تمرین فرزندانتان خریداری کنید، می‌توانید روی پرینتر لیزری حساب کنید. اما درصورتی که قصد دارید عکس‌های خانوادگی خود را در بالاترین کیفیت ممکن چاپ کنید می‌توانید به سراغ پرینتر‌های جوهرافشان بروید. بدلیل تنوع بالایی که پرینتر‌ها در بازار‌های امروزی دارند، باید هنگام خرید این محصولات نیاز‌های خود را درنظر داشته باشید.

چند فاکتور مهم در انتخاب پرینتر

اگر قصد دارید برای خود یک پرینتر مناسب خریداری کنید باید به فاکتور‌های زیر توجه داشته باشید:

  • سایز میز: اولین چیزی که هنگام خرید پرینتر باید درنظر داشته باشید، اندازه میز است. برای میز‌های کوچک، بدیهی است که باید پرینتر‌های کوچک خریداری شود.
  • سرعت چاپ اسناد: برای بررسی سرعت چاپ اسناد باید کمیتی به نام PPM را درنظر داشته باشید. این کمیت به معنای تعداد سندی است که در واحد دقیقه چاپ می‌شود. اگر قصد انجام کارهای چاپی با حجم‌های بالا را دارید، به سراغ پرینتر‌هایی بروید که مقدار PPM در آن‌ها بالاتر است.
  • قابلیت‌های اتصال دستگاه: امروزه فناوری‌های مختلفی چون وای فای، بلوتوث و یا USB برای انتقال سند‌ها به دستگاه و چاپ آن‌ها بکارگرفته می‌شوند. به همین دلیل هنگام خرید پرینتر قابلیت‌های اتصال آن را حتما درنظر داشته باشید. اگر قصد دارید اسناد را از طریق موبایل به پرینتر بدهید، بهتر است نسبت به تجهیز این پرینتر به فناوری‌های وای فای و یا USB اطمینان حاصل کنید.