شارژ باتری و چگونگی ماندگاری بیشتر باتری

عمومی

تلفن هوشمند سامسونگ شما فیلم، موسیقی و بازی پخش می‌کند. اگر از این ویژگی‌ها برای بیش از چند ساعت استفاده کنید و شارژ باتری تلفن شما ممکن است بیش از یک روز دوام نیاورد. می‌توانید با شارژ صحیح باتری و دستکاری چند تنظیمات پرمصرف، عمر بیشتری را از تلفن خود کم کنید.

به طور منظم شارژ کنید

برای استفاده حداکثری از باتری گوشی، باید آن را به درستی شارژ کنید.

اکثر گوشی‌های هوشمند دارای باتری لیتیوم یونی هستند که با شارژ منظم عمر طولانی‌تری دارند. این باتری‌های زمانی بهترین عملکرد را دارند که بالای 50 درصد شارژ نگه داشته شوند. تخلیه مکرر باتری ممکن است عمر آن را کوتاه کند و ظرفیت کلی آن را کاهش دهد.

حالت روشنایی، لرزش و صرفه جویی در مصرف انرژی

تلفن شما هر کاری که انجام می‌دهید انرژی باتری را می‌بلعد، اما می‌توانید با تنظیم تنظیمات دستگاه، بار آن را کاهش دهید. اکثر گوشی‌ها دارای تنظیمات روشنایی خودکار هستند که به‌طور خودکار روشنایی نمایشگر را بر اساس نور محیط شما تنظیم می‌کند. اگر معمولاً صفحه نمایش را روی روشنایی کامل تنظیم کرده‌اید، برای صرفه جویی در مصرف باتری، گزینه خودکار را فعال کنید.

ویبره از باتری اضافی استفاده می‌کند، بنابراین اگر به آن نیاز ندارید، آن را غیرفعال کنید.

گوشی شما ممکن است به شما اجازه دهد لرزش را برای برخی اعلان‌ها غیرفعال کنید، در حالی که برای تماس‌های تلفنی و پیام‌ها روشن است.

برخی از تلفن‌ها حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی دارند که به شما امکان می‌دهد وقتی صفحه نمایش خاموش است، اتصال داده را غیرفعال کنید یا سرعت استفاده از پردازنده را کاهش دهید. حالت صرفه جویی در انرژی ممکن است بلوتوث، لرزش، GPS و همگام سازی را هنگام قفل کردن صفحه خاموش کند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نظارت بر اصل بودن کالا توسط دکتر داروساز در داروخانه داروچی

اگر گوشی شما این حالت را دارد، آن را فعال کنید و ممکن است بهبود قابل توجهی در عمر باتری مشاهده کنید.

خدمات مکان، برنامه‌های در حال اجرا و اعلان‌ها

اگر خدمات مکان‌یابی نقشه‌ها یا GPS را روی تلفن خود فعال کرده باشید، دستگاه دائماً در حال اسکن است تا موقعیت شما را روی نقشه مشخص کند.

اگر همیشه سرویس‌های موقعیت‌یابی روشن باشند، شارژ گوشی به سرعت تمام می‌شود. برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، این خدمات را غیرفعال کنید و فقط در صورت لزوم آنها را روشن کنید.

بسیاری از گوشی‌های هوشمند دارای یک سیستم اعلان هستند که همه چیز را از پیام‌های متنی جدید گرفته تا به‌روزرسانی‌های شبکه اجتماعی به شما هشدار می‌دهد. اگر همگام‌سازی خودکار برنامه‌ها، ایمیل و سایر حساب‌های آنلاین را روشن کرده باشید، جریان مداوم به‌روزرسانی‌ها می‌تواند باتری شما را به سرعت تخلیه کند.

برای صرفه‌جویی در مصرف برق، اعلان‌های برنامه‌ها و سایر سرویس‌‌های ناخواسته را غیرفعال کنید.

وای‌فای و بلوتوث

بسیاری از مکان‌های عمومی در صورت داشتن تلفن وای‌فای به اینترنت رایگان دسترسی دارند. وقتی می‌خواهید در حال حرکت به وبگردی بپردازید، Wi-Fi به شما کمک می‌کند، اما باتری شما را نیز کاهش می‌دهد. Wi-Fi را فقط زمانی که می‌خواهید آنلاین شوید روشن کنید و بلافاصله بعد از آن خاموش کنید.

اگر هدست بی‌سیم را از طریق بلوتوث به گوشی خود وصل کرده‌اید، ممکن است متوجه شده باشید که باتری چقدر سریع تخلیه می‌شود. بلوتوث به تلفن شما اجازه می‌دهد با دستگاه‌های دیگر ارتباط برقرار کند، اما اتصال به برق اضافی نیاز دارد. بلوتوث را همیشه روشن نگذارید و به یاد داشته باشید که وقتی کارتان تمام شد آن را غیرفعال کنید.