فال حافظ و فال تاروت

عمومی

 

 

فال تاروت روزانه امروز (پیشگویی آینده و طالع بینی شخصی)

فال تاروت هم مانند دیگر فال ها یکی از فال های قدیمی است که گفته میشود این نوع فال مربوط به سرزمین های شرق است و بیشتر جادوگران از آن استفاده می کردند. فال تاروت کبیر و صغیر در تمدن های قدیمی ایران، مصر، هندوستان و بابل بسیار رواج داشت و با ارتباطی که میان عناصر چهارگانه خلقت وجود دارد جهت پیشگویی آینده و اطلاعات زندگی شخصی افراد استفاده می شود.

یکی از روش های قدیمی پیشگویی تاریخی، تاروت است. تاروت در زمان های قدیم بیشتر در میان افراد اشراف زاده و ثروتمند مورد استفاده بود و استفاده از این فال را حاکمان ممنوع کرده بودند. افرادی که به فال تاروت تسلط داشتند از اشراف زادگان مبالغ زیادی را برای گرفتن فال دریافت می کردند.

تاروت در اصل یک بسته کارت بازی است که از اواسط قرن پانزدهم میلادی در مناطقی از اروپا برای انجام بازی هایی مانند تاروچینی ایتالیایی، تاروت فرانسوی و Königrufen اتریشی استفاده می شد، که خیلی از این بازی ها هنوز هم انجام می شود. در اواخر قرن ۱۸ میلادی، برخی از انواع تاروت، به عنوان روشی برای پیشگویی و دست یابی به اهداف غیبی و اسرار آمیز، از طریق خواندن کارت ها و فال گیری با ورق مورد استفاده قرار گرفت.

آموزش فال تاروت

 

بعد از خواندن این آموزش فال تاروت می توانید خودتان فال تاروت بگیرید و به دیگران نیز آموزش دهید.

توضیحات مقدماتی

تاروت درواقع واژه ای است که از تاروچی گرفته شده و ریشه ایتالیایی دارد که در انگلیسی و فرانسوی به آن تاروت می گویند. همچنین رودخانه ای به نام تارو در شمال ایتالیا وجود دارد که ممکن است تاروچی یا همان تاروت از آن بخش ایتالیا آغاز شده باشد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   موتور برق برای جوشکاری

پیدایش کارت های تاروت به چندین قرن قبل بر می گردد که در اصل یک بازی سرگرم کننده بوده است.

برای کسانی که با طالع بینی آشنا نیستند ، بنظرشان می رسد که تعبیر کارت های تاروت می تواند آینده را پیش بینی کند.

با این حال هر کارت دارای یک راهنمایی است که نتیجه احتمالی را برای شما تفسیر خواهد کرد.

همچنین بخوانید:  فال تاروت ۱۰ کارتی

کارت های فال تاروت

فال تاروت از ۷۸ کارت تشکیل می شود ، ۲۲ کارت اول را کارت های تاروت کبیر نامگذاری کرده اند که معانی نمادین داشته و بر جهان مادی ، ذهن شهودی ، قلمرو تغییر تمرکز دارند و ۵۶ کارت بعدی را نیز تاروت صغیر نام نهادند که به چهار گروه شمشیر ، سکه ، چوب دستی و جام تقسیم می شوند.

در واقع ایرانیان بر این باور هستند که دیوان حافظ به دلیل اینکه این شاعر حافظ کل قرآن بوده، بر گرفته از اسرار الهی است و می‌تواند از آینده آن‌ها خبر دهد. اما فال حافظ چیست و از چه زمان این فال در میان ایرانیان مرسوم شده است؟ چگونه می‌توان به درستی فال حافظ را گرفت و تفسیر کرد؟ اگر شما نیز علاقمند هستید تا پاسخ این سوالات را بدانید، با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی در خصوص فال حافظ و آداب و سنت‌های آن در اختیار شما قرار دهیم.

در واقع ایرانیان بر این باور هستند که دیوان حافظ به دلیل اینکه این شاعر حافظ کل قرآن بوده، بر گرفته از اسرار الهی است و می‌تواند از آینده آن‌ها خبر دهد. اما فال حافظ چیست و از چه زمان این فال در میان ایرانیان مرسوم شده است؟ چگونه می‌توان به درستی فال حافظ را گرفت و تفسیر کرد؟ اگر شما نیز علاقمند هستید تا پاسخ این سوالات را بدانید، با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی در خصوص فال حافظ و آداب و سنت‌های آن در اختیار شما قرار دهیم.

فال چیست و چگونه پیدا شد؟

فال و فال‌گیری؛ یکی از شیوه‌هایی بوده و هست که برخی از انسان‌ها به‌وسیله آن می‌خواهند از رویداد‌های فردا و آینده خویش آگاهی یابند، و بدانند چه رخ‌داد‌های نیک و یا بدی در انتظار آن‌ها است. فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی، کلمه‌ای عربی است که در فارسی به معنای شگون، هم در مفهوم خوب و هم در مفهوم بد شناخته می‌شود. در واقع فال گرفتن یعنی اطلاعات از آینده ناشناخته است. در عربی به فال خوب زدن، «تفأل» و به فال بد زدن «طیره» می‌گویند، اما در فارسی، فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» گویند که از دو کلمه «مرغ» و «آوا» تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می‌زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می‌برده اند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهنمای انتخاب و خرید بهترین لوازم آشپزخانه و منزل

فال بد و نیک، در بین بسیارى از ملت‏ها رواج داشته و دارد؛ و به انواع گوناگونی همچون کف‌بینی، شانه‌بینی، ماسه‌بندی و … از قدیم رواج داشته و عموم مردم در مواقع دودلی، نگرانی و درماندگی دست به این‌کار می‌زنند. ریشه تفأل احتمالاً به دوران بسیار کهن و حتی شاید به انسان‌های اولیه بازگردد چرا که در یافته‌های باستان شناسی، اشیایی در غار‌ها و یا اجساد این انسان‌ها پیدا شده است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مربوط به تفأل و رهایی از سرنوشت‌های بد است.

با این حال کهن‌ترین اسناد مربوط به فال‌بینی را دانشمندان از شهر بین النهرینی «سیپار» یافته اند که مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد است. در این اسناد الهه «شمش» که از خدایان بزرگ و مقدس مردمان منطقه به شمار می‌رفت، با صفاتی والایی همچون دارا بودن هنر غیب‌گویی و فال‌بینی ستوده شده است.
در بین النهرین (عراق امروزی)، «نینازو» که پدر «تموز»، یکی از بزرگترین خدایان بین النهرینی بود، خداوندگار فال‌بینی به وسیله آب به شمار می‌رفت. فال گرفتن همچنین در افسانه بین النهرینی «گیلگمش» نیز وجود دارد.
در زندگی اجتماعی و سیاسی یونانیان باستان نیز پیش‌گویی و تفأل نقش مؤثّری داشته است. یونانیان باستان قبل از انجام هرکار مهمی، اراده خدایان را به وسیله فال بینی جویا می‌شدند و حتی در امور مهمی همچون جنگ و صلح، از این نوع فال گیری‌ها تبعیت می‌کردند. در منابع باستانی یونانی اشارات متعددی با فال گرفتن یونانیان، به ویژه در جنگ‌های خود با پادشاهان هخامنشی شده است. همچنین می‌توان به فال‌های باستانی بودا در هند و فال «ای چینگ» در چین، نیز اشاره کرد که قدمت بسیار زیادی دارند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نظارت بر اصل بودن کالا توسط دکتر داروساز در داروخانه داروچی

در ایران باستان نیز اشارات بسیار زیادی به وجود فرهنگ فال گیری دیده می‌شود که ظاهراً قدمتی بسیار کهن دارد. اگر منابع دینی زرتشتی را همچون کارشناسان این عرصه، بازمانده سنت شفاهی ایرانیان در عصر زرتشت و حتی قرن‌ها پیش از آن بدانیم، می‌توانیم به قدمت فرهنگ فال بینی پی ببریم. منابعی زرتشتی همچون «زند بهمن یسن» و متن «پیشگویی‌های جاماسب» که زبان فارسی میانه باقی مانده است، اشارات متعددی به وجود فال بینی در میان ایرانیان باستان دارد.